Tramwaj na Klecinę – rozpoczyna się projektowanie wydłużenia trasy
4 kwietnia 2025
Fot. mat. pras,
Wrocławskie Inwestycje w imieniu miasta podpisały umowę z projektantem budowy trasy tramwajowej na Klecinę z rozbudową torowiska na ulicy Przyjaźni na Krzykach. W ramach zadania zaprojektowane zostaną m.in. budowa nowego mostu nad Ślęzą, nowe drogi i układy skrzyżowań, drogi rowerowe, chodniki oraz przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe.
Tramwaj na Klecinę to kolejna wielka inwestycja w transport zbiorowy we Wrocławiu. Szacuje się, że dzięki niej liczba mieszkańców, którzy w 5 minut dotrą na przystanek tramwajowy wzrośnie z prawie 4 tys. do 11,5 tys. osób – mówi Renata Granowska, wiceprezydent Wrocławia.
Chodzi o przedłużenie infrastruktury z obecnej pętli „Klecina” w kierunku ul. Kupieckiej, gdzie planowana jest nowa pętla autobusowo-tramwajowa. Pod uwagę brane są dwa warianty przebiegu trasy, oba będą przecinać rzekę Ślęzę, tłumaczy Monika Kozłowska-Święconek, dyrektor Biura Zrównoważonej Mobilności we wrocławskim magistracie.
Poza linią tramwajową pojawi się infrastruktura dla kierowców. Szczegóły i różnice między wariantami przybliża Wojciech Kaim, kierownik projektu z Wrocławskich Inwestycji.
Projektant zadania pełni funkcję doradczą i opracowuje dokumenty. W procesie istotną rolę będą mieć konsultacje społeczne. Ostateczną decyzję o przebiegu trasy ma podjąć inwestor, mówi prezes Dolnośląskiej Pracowni Projektowej, Sławomir Kanik.
Projektant zadania na wykonanie zadania ma 24 miesiące. Koszt przygotowania dokumentacji to ponad 2,4 mln złotych.







Fot. mat. pras.