Dezinformacja przed wyborami – NASK ostrzega

fot. Radio Rodzina

W związku ze zbliżającymi się wyborami prezydenckimi w Polsce gościem Radia Rodzina był Piotr Muszyński – ekspert ds. analizy przestrzeni informacyjnej z NASK.

W rozmowie poruszyliśmy temat próby ingerencji w kampanię wyborczą poprzez podejrzane reklamy polityczne w mediach społecznościowych. NASK zidentyfikował konta, które wydały na promocję więcej niż jakikolwiek komitet wyborczy – możliwe, że finansowane były z zagranicy.

Reklamy miały pozornie wspierać jednego z kandydatów, dyskredytując przy tym innych, w tym Rafała Trzaskowskiego, Karola Nawrockiego i Sławomira Mentzena.

W ramach projektu „Parasol Wyborczy”, NASK współpracuje z ABW, PKW i Ministerstwem Cyfryzacji, wzmacniając ochronę procesu wyborczego.

Ekspert zwrócił uwagę na to jak rozpoznać treść, która ma charakter manipulacyjny:

Podkreślił, że dezinformacja jest niebezpieczna, a jej wpływ oddziałuje na wybory człowieka:

Przedstawił także rolę i znaczenie kluczowej dla tych czasów kompetencji jaką jest krytyczne myślenie:

Rozmawiał ks. Jerzy Babiak.

Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy:

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

71 322 20 22 studio@radiorodzina.pl