Uwaga na fałszywe monety w biletomatach

fot. Radio Rodzina

W związku z pojawiającymi się zdarzeniami na terenie Wrocławia dot. wydawania starych monet przy zakupie biletów MPK Radio Rodzina poprosiło o interwencję w tej sprawie. Poniżej publikujemy odpowiedź Mennicy Polskiej, a także apelujemy o zgłaszanie podobnych incydentów.

Sytuacja miała miejsce w biletomatach przy ul. Pomorskiej i Placu Bema. Mieszkanka Wrocławia kupiła bilet miesięczny na dwie linie. Po wprowadzeniu banknotów do biletomatu, otrzymała bilon w postaci starej monety z 1990 r.

Jak się dowiedzieliśmy sytuacje takie są sporadyczne i jak na razie zgłoszono ich kilka. Apelujemy o ostrożność i zgłaszanie podobnych zdarzeń.

Odpowiedź Mennicy Polskiej w sprawie fałszywych monet w biletomatach we Wrocławiu

  1. Co może zrobić pasażer, który otrzyma starą monetę zamiast rzeczywistego środka płatniczego?

W przypadku napotkania jakichkolwiek trudności związanych z zakupem w biletomacie pasażer może zgłosić się do jednego z trzech Biur Obsługi Klienta URBANCARD we Wrocławiu, zlokalizowanych przy ul. Grabiszyńskiej 9, ul. Racławickiej 2-4 lub ul. Ładnej 1c. Jeśli osoba realizująca transakcję w automacie biletowym wejdzie w posiadanie monety, która nie jest powszechnie akceptowalnym środkiem płatniczym, to – po uprzedniej weryfikacji przez pracownika BOK zgodnie z przyjętą procedurą działania w tym zakresie – otrzyma należną kwotę. Istotne jest, aby pasażer posiadał ze sobą zakwestionowaną monetę, co umożliwi Mennicy Polskiej jej eliminację z obiegu oraz zgłoszenie incydentu organom ścigania w związku z podejrzeniem przestępstwa wprowadzania do obiegu fałszywych środków płatniczych.

Mówi Beata Waśniewska – zastępca dyrektora ds. Płatności Elektronicznych, dyrektor Działu Obsługi Sprzedaży:

  1. Jak postępuje Mennica Polska po otrzymaniu zgłoszenia o tego typu przypadkach?

Po otrzymaniu zgłoszenia Mennica Polska niezwłocznie zawiadamia organy ścigania, ponieważ wprowadzanie fałszywych monet do obiegu stanowi naruszenie przepisów prawa. Równolegle podejmowane są działania techniczne, mające na celu ograniczenie występowania tego typu sytuacji. Warto podkreślić, że wszystkie biletomaty Mennicy Polskiej podlegają systematycznym przeglądom technicznym, co ma zapewnić ich niezakłócone i prawidłowe funkcjonowanie z perspektywy pasażerów.

Mówi Beata Waśniewska – zastępca dyrektora ds. Płatności Elektronicznych, dyrektor Działu Obsługi Sprzedaży:

  1. Czy takie zdarzenia i zgłoszenia o zdarzeniach są częste, czy raczej jest to sprawa incydentalna?

Odnotowane przypadki zgłoszeń dotyczących fałszywych monet mają charakter incydentalny. Pozostajemy jednak w ścisłej współpracy z Policją celem całkowitego wyeliminowania tego zjawiska.

Mówi Beata Waśniewska – zastępca dyrektora ds. Płatności Elektronicznych, dyrektor Działu Obsługi Sprzedaży:

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

71 322 20 22 studio@radiorodzina.pl