Koniec remontu pl. Powstańców Wielkopolskich i nowa linia tramwajowa z Pilczyc na Kowale

Fot. mat. pras.

Po zakończeniu remontu na pl. Powstańców Wielkopolskich tramwaje wracają na stałe trasy, a kierowcy nie będą jeździć objazdem. MPK Wrocław uruchamia też nową linię tramwajową, która połączy Pilczyce z Kowalami. To propozycja bezpośredniego połączenia zachodnich osiedli z rejonem placu Kromera – bez konieczności przejazdu przez ścisłe centrum.

-To już piąty rok programu #TORYwolucja. Od 2020 roku sukcesywnie modernizujemy infrastrukturę tramwajową miasta, poprawiając komfort i bezpieczeństwo pasażerów. W ubiegłym roku zrealizowaliśmy sześć inwestycji za blisko 50 mln zł. Nie zatrzymujemy się. W tym roku m.in. wymienimy torowisko wzdłuż ul. Kosmonautów, rozjazdy na skrzyżowaniu ul. Pomorskiej i Dubois, przejazdy na skrzyżowaniach ul. Oławskiej i Podwala, Powstańców Śl. i Jastrzębiej, ul. Tarnogajskiej z al. Armii Krajowej i z ul. Klimasa. Właśnie dobiega końca remont pl. Powstańców Wielkopolskich – informuje prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.

MPK Wrocław kończy tam właśnie prace związane z wymianą rozjazdów i przebudową torowiska, położeniem nowej podbudowy, pracami sieciowymi czy renowacją słupów trakcji. – Zastosowaliśmy też rozwiązania, których wcześniej w tym torowisku nie było – pod warstwą kostki i betonu kryją się
maty wibroizolacyjne, które nie tylko zmniejszą hałas, ale również zwiększą komfort jazdy pasażerów tramwajów – mówi prezes MPK Wrocław Witold Woźny. – Jutro pojedziemy już tym węzłem komunikacyjnym. Około 2 tygodni potrwają tu jeszcze drobne prace wykończeniowe, jednak w żaden sposób nie wpłyną na kursowanie tramwajów – dodaje prezes MPK.

Modernizacja placu Powstańców Wielkopolskich była zsynchronizowana z zakończonymi pracami na ulicy Słowiańskiej, co poprawi funkcjonalność całego układu komunikacyjnego.

Tramwaje Wracają na trasy

W związku z zakończeniem remontu na pl. Powstańców Wielkopolskich w sobotę, 22 lutego, od wyjazdów porannych przestaną obowiązywać objazdy dla tramwajów i autobusów. – Na stałą trasę wróci linia 7 oraz zawieszone na czas remontu tramwajowe linie 1 i 8. Jednocześnie zlikwidowana zostanie linia 78, która w czasie prac częściowo zastępowała właśnie te dwie ostatnie linie. Co więcej, zmianę na plus odczują mieszkańcy Osobowic, na swoją stałą trasę wróci bowiem linia 16 – tłumaczy Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektor Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia.

Na swoją stałą trasę wrócą też autobusy dzienne: 108, 132, 144, oraz nocne: 240, 247, 248 i 250. A także kursująca między dworcem Nadodrze a Szymanowem/Krynicznem linia 908. Jednocześnie ze względu na
trwający remont torowiska na Podwalu wspomniane linie 144 i 250 nie wjeżdżają na buspas i zatrzymują się na przystanku zlokalizowanym pod Akademią Muzyczną.

Zgodnie z deklaracjami, wraz z zakończeniem remontu na placu Powstańców Wielkopolskich, pojawi się też nowa linia tramwajowa 24 – dodaje dyrektor WTR.

Nowa linia tramwajowa 24

W tej chwili, by dojechać tramwajem z Pilczyc na Kowale, musimy jechać do centrum i tam się przesiąść. – Nowa linia tramwajowa 24 połączy bezpośrednio Pilczyce z Kowalami. To będzie zupełnie nowa opcja
bezpośredniego połączenia zachodnich osiedli z rejonem placu Kromera – bez konieczności przejazdu przez ścisłe centrum – informuje Monika Kozłowska-Święconek, dyrektor Biura Zrównoważonej Mobilności UM Wrocławia.

Linia 24 będzie miała 28 przystanków, a szacowany czas przejazdu od pętli do pętli to ok. 43 min. Tramwaj pojedzie przez ważne węzły przesiadkowe. – Także te, na których można przesiąść się w pociąg – jak Wrocław Popowice, Wrocław Szczepin czy Wrocław Nadodrze. 24 pojedzie nowym torowiskiem w Popowickiej, potem „zahaczy” o węzeł Dubois-Pomorska i dalej nowym torowiskiem w Pomorskiej pojedzie na plac Staszica oraz na węzeł placu Powstańców Wielkopolskich. Kolejne przesiadki możliwe będą na węźle Nowowiejska-Jedności-Słowiańska oraz dalej – już za mostami Warszawskimi – na placu Kromera – informuje Monika Kozłowska-Święconek.

Uruchomienie linii numer 24 w tym kształcie to długo wyczekiwana zmiana, postulowana przez rady osiedli i mieszkańców z różnych stron miasta. – Z jednej strony pozwoli mieszkańcom zachodnich osiedli szybciej dotrzeć do wielu istotnych punktów na mapie Wrocławia, takich jak choćby III Liceum
Ogólnokształcące, ZDiUM, Ekosystem, Zarząd Geodezji i Kartografii czy zakłady pracy na Kwidzyńskiej, z drugiej zaś mieszkańcom północy i centrum dotrzeć alternatywnym szlakiem w okolice Stadionu czy w pobliże Szpitala przy Fieldorfa – mówi Robert Suligowski, radny miejski Wrocławia. – Niestety, na chwilę obecną nie jest możliwe wydłużenie tej linii aż do Leśnicy, co postulują mieszkańcy, ze względu na wyczerpaną przepustowość pętli na Leśnicy. Niemniej będzie to dla wielu wrocławian dużym komunikacyjnym ułatwieniem. Wrocław rozwija się policentrycznie, różne kluczowe usługi edukacyjne, zdrowotne, administracyjne, miejsca pracy są rozproszone w mieście. Dlatego ważne jest, aby budować połączenia, które nie biegną wyłącznie przez okolice Rynku. Dlatego linia 24 będzie kolejnym ważnym uzupełnieniem oferty komunikacyjnej Wrocławia – dodaje.

W sobotę, 22 lutego, od godz. 11 do 13 w „dwudziestkach czwórkach” będzie można spotkać animatorów MPK Wrocław wraz z maskotką „Gucio” i razem z nami celebrować zakończenie inwestycji oraz uruchomienie nowej linii tramwajowej.

Dokładna trasa linii 24
PILCZYCE – ul. Lotnicza – ul. Milenijna – ul. Popowicka – ul. Starogroblowa – ul. Długa – most Dmowskiego – ul. Dmowskiego – most Mieszczański – ul. Dubois – ul. Pomorska – pl. Staszica – pl. Powstańców Wielkopolskich – ul. Trzebnicka – ul. św. Wincentego – ul. Słowiańska – ul. Jedności Narodowej (Nowowiejska) – mosty Warszawskie – al. Kromera – ul. Toruńska – ul. Kwidzyńska – KOWALE.

Źródło: mat. pras. UM Wrocławia

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

71 322 20 22 studio@radiorodzina.pl