Czekolada walentynkowym hitem. Jesteśmy w TOP3 eksporterów na świecie
14 lutego 2025
fot. pixabay.com
Polska zajmuje wysokie trzecie miejsce w globalnym eksporcie czekolady, ustępując jedynie Niemcom i Belgii, czyli krajowi, który uchodzi za synonim czekoladowego rzemiosła. Impulsem rosnącego trendu są okazjonalne wzrosty konsumpcji, np. w Walentynki.
–Eksport polskiej czekolady rośnie z roku na rok i świetnie wpisuje się w globalny trend rosnącego popytu na produkty czekoladowe. Od 2019 roku nasza sprzedaż zagraniczna wzrosła aż o 52 proc. To pokazuje, że nasze czekolady skutecznie podbijają zagraniczne rynki. Według prognoz Euromonitora w ciągu kolejnych pięciu lat, do 2029 r., wartość rynku słodyczy czekoladowych ma przekroczyć 189 miliardów USD. To oznacza jeszcze większe możliwości dla polskich producentów – mówi Radosław Jarema, dyrektor zarządzający Akcenty w Polsce.
Według ekspertów najzdrowsza jest czekolada gorzka, ze względu na zawarty w niech skład m.in. mniejszą ilość cukru.
mat. prasowe