Od 1 lipca ZUS rozpocznie przyjmowanie wniosków o wyprawkę szkolną

fot. AS/Pexels.com

W ramach programu  „Dobry Start” rodzice – bez względu na swoje dochody – mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup m.in. podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych. Wnioski można składać tylko elektronicznie poprzez aplikację mZUS, PUE ZUS, bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.

– W ubiegłym roku pieniądze na dobry start dostało prawie 340 tys. uczących się Dolnoślązaków dostało dodatkowe pieniądze – mówi Iwona Kowalska-Matis z dolnośląskiego ZUS.

Wnioski o wypłatę świadczenia „Dobry Start” można składać od 1 lipca do 30 listopada br. Iwona Kowalska-Matis podkreśla, że nie warto czekać do ostatniej chwili.

Wypłata środków następuje bezpośrednio na konto bankowe wskazane przez rodzica. Z jednorazowego wsparcia w wysokości 300 zł mogą skorzystać rodzice i opiekunowie dzieci do 20 roku życia, a jeśli mają one orzeczoną niepełnosprawność – to do ukończenia 24 lat. 

Pieniądze należą się na każde uprawnione dziecko w rodzinie, które uczęszcza do szkoły- bez względu na wysokość zarobków, jakie osiągają rodzice. Natomiast nie przysługuje na dzieci uczące się w tzw. zerówkach oraz na studentów. W sytuacji, gdy uczeń ukończył już 18 lat, wniosek o 300 plus może złożyć samodzielnie

Rodzic, który już wcześniej składał wniosek o 300+ przez aplikację mZUS lub Platformę Usług Elektronicznych ZUS może na podstawie poprzedniego wniosku w aplikacji mZUS utworzyć nowy. Większość danych uzupełni się automatycznie. Jeśli coś się zmieniło, trzeba to poprawić przed wysłaniem.

mat. prasowe/inf. własne

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

71 322 20 22 studio@radiorodzina.pl
Skip to content