Kurier dla firm – jakie możliwości dają przedsiębiorcom dostawcy?

Hispanic young man sitting on his office floor while holding a package and typing on the laptop to check a customer order from the online shop

Z możliwości nadań przesyłek za pośrednictwem firm kurierskich mogą korzystać zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy. Pakiety usług dla firm pozwalają na sprawne wysyłanie paczek do klientów e-commerce. Jak podjąć taką współpracę i czy warto?

Kurier dla firm – jakie są możliwości?

Założenie sklepu internetowego wymaga skupienia się na wielu aspektach działalności, w tym również wyborze firmy kurierskiej do współpracy. Najpierw sprzedawca musi jednak zdecydować, czy otwiera własną witrynę, czy może skorzysta z którejś z dostępnych platform sprzedażowych. W przypadku początkujących biznesów wybór pada zwykle na drugą opcję.

Platformy sprzedażowe udostępniają gotowe szablony do tworzenia własnych sklepów internetowych w ramach abonamentu. Sprzedawcy dopasowują do własnych potrzeb m.in. szatę graficzną takich portali i mogą korzystać z gotowych rozwiązań systemów sprzedażowych. Podczas ustalania form dostaw warto zdecydować się na usługę kuriera dla firm. Przewoźnicy oferują bowiem sprzedawcom pakiety obejmujące wysyłkę w atrakcyjnych cenach.

Aby sprzedawca nie musiał samodzielnie nadawać każdej paczki, może zintegrować swój system z systemem przewoźnika. Kurier będzie pojawiał się w siedzibie firmy każdego dnia, aby odbierać przesyłki od nadawcy i przekazać je w dalszą drogę. Dzięki temu, że paczek jest więcej niż jedna za każdym razem, przewoźnik ustala ze sprzedawcą tańsze koszty nadania w porównaniu z wysyłkami klientów indywidualnych.

Zalety korzystania z usług kurierskich dla firm

Korzystanie z usług kurierskich dla firm przynosi korzyści i dla sprzedawcy, i dla klientów. Dzięki temu paczki odbiera się z siedziby firmy regularnie, więc nie ma opóźnień w wysyłkach, co mogłoby się przydarzyć przy nadawaniu indywidualnym. Przedsiębiorca może liczyć na niższe koszty nadań, co pozwala mu zaoszczędzić sporą część środków, szczególnie przy dużej sprzedaży.

Dzięki sprawnie realizowanym dostawom wzrasta zaufanie do sprzedawcy, a konsumenci chętnie korzystają z jego usług i polecają go innym. To natomiast wpływa na wzrost sprzedaży i rosnące zyski przedsiębiorcy. Kurier dla firm to również oszczędność czasu, ponieważ dzięki integracji systemu sprzedażowego z systemem dostawcy nie trzeba informować go o każdej przesyłce z osobna. Niektóre firmy oferują także obsługę zwrotów zakupów w ramach pakietów dla firm.

Jak podjąć współpracę z firmą kurierską?

Przed podjęciem współpracy z firmą kurierską najlepiej najpierw przejrzeć oferty różnych przewoźników. Na stronach internetowych znajdują się formularze kontaktowe, za pośrednictwem których właściciel sklepu internetowego może wysłać zapytanie o indywidualną ofertę. Zwykle trzeba wpisać w nich m.in. NIP firmy czy liczbę nadawanych miesięcznie przesyłek.

Poza tym można także napisać e-maila do firmy kurierskiej lub skontaktować się telefonicznie. Po ustaleniu szczegółów podpisuje się umowę, w ramach której przewoźnik zaczyna realizację dostaw produktów przedsiębiorcy.

Nasze audycje

Nasze audycje

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

71 322 20 22 studio@radiorodzina.pl
Skip to content