PGE Energia Ciepła patronem merytorycznym kampanii społecznej „Liczy się ciepło”

Foto: PGE Energia Ciepła S.A.

PGE Energia Ciepła i należący do niej Zespół Elektrociepłowni Wrocławskich KOGENERACJA, objęły patronat merytoryczny nad ogólnopolską kampanię społeczną „Liczy się ciepło”, zachęcającą do racjonalnego zużycia ciepła w gospodarstwach domowych. Inicjatywa ma promować pro oszczędnościowe postawy wśród Polaków, a jej organizatorem jest Polskie Towarzystwo Elektrociepłowni Zawodowych.

Kampania społeczna „Liczy się ciepło” kierowana jest do odbiorców ciepła sieciowego w całej Polsce, a także do osób na co dzień korzystających z indywidualnych źródeł ciepła w domach jednorodzinnych. Jej celem jest wzrost świadomości społecznej, dotyczącej korzyści z oszczędzania ciepła. Jest ona także odpowiedzią na badanie konsumenckie zrealizowane jesienią 2022 r. przez ARC Rynek i Opinia Sp. z o.o. na zlecenie Polskiego Towarzystwa Elektrociepłowni Zawodowych (PTEZ). Respondenci zostali zapytani o codzienne zwyczaje dotyczące ogrzewania miejsca zamieszkania. Badanie pozwoliło poznać poziom świadomości konsumentów ciepła i ich sposobów na jego oszczędzanie. Dziś wiadomo, że Polacy czują się niedoinformowani i poszukują poradnictwa w zakresie oszczędzania ciepła.

– Jako spółka zapewniająca ciepło ok. 2 mln Polaków, angażujemy się w działania edukacyjne, które mogą pomóc zarówno w szerzeniu wiedzy na temat termomodernizacji budynków jedno- i wielorodzinnych, jak i korzystania z dofinansowań w zakresie wymiany źródeł ciepła i podnoszenia efektywności energetycznej. To temat niezmiernie istotny, co podkreśla udział ważnych instytucji i ekspertów, patronujących tej kampanii – mówi Przemysław Kołodziejak, prezes zarządu PGE Energia Ciepła. – Jako PGE Energia Ciepła również przekazujemy wiedzę o tym, jak powstaje ciepło i skąd się bierze energia elektryczna, wspieramy budowanie świadomości ekologicznej wśród dzieci i młodzieży poprzez nasze autorskie programy, takie jak: Energetyczna Kariera czy Przygody Kota Ciepłosława. Dlatego chętnie włączyliśmy się również we wsparcie merytoryczne Polskiego Towarzystwa Elektrociepłowni Zawodowych w kampanii Liczy się ciepło – dodał Przemysław Kołodziejak.

10 stycznia br. w siedzibie PGE Energia Ciepła odbyło się webinarium, poświęcone oszczędzaniu ciepła. Wśród panelistów wystąpił Paweł Kaliński – dyrektor Departamentu Rynku Ciepła PGE Energia Ciepła.

Liczy się ciepło

Porady, jak skutecznie oszczędzać ciepło można uzyskać odwiedzając stronę internetową www.liczysiecieplo.pl i udając się na wirtualny spacer po mieszkaniu, samodzielnie weryfikując, jakie działania podjąć, aby zaoszczędzić ciepło we własnym domu. Każdy użytkownik może przekonać się, w jaki sposób zacząć oszczędzać ciepło i tym samym zmniejszyć koszty ogrzewania swojej nieruchomości. Inicjatywa „Liczy się ciepło” zwraca uwagę na znaczenie ekologii i wpływ oszczędzania ciepła na środowisko.

Przewodnikami, którzy będą doradzać w kwestii oszczędzania energii są w kampanii Iza i Marek Ciepłopolscy – małżeństwo, które stara się zadbać o komfort cieplny we własnym mieszkaniu, dyskutując o przyzwyczajeniach i nawykach dotyczących ogrzewania. Na stronie na Facebooku i w serwisie Tik Tok użytkownicy mogą śledzić perypetie dwójki bohaterów, a tym samym znajdować inspiracje do wdrożenia we własnym domu.

W ramach kampanii PTEZ zorganizuje spotkania dla odbiorców ciepła w czterech miastach Polski:

  • W Białymstoku – 12 stycznia (czwartek)
  • w Krakowie – 18 stycznia (środa)
  • we Wrocławiu – 24 stycznia (wtorek)
  • w Katowicach – 31 stycznia (wtorek)

Szczegóły, zapisy i dokładne lokalizacje dostępne są na stronie www.liczysiecieplo.pl.

Dzięki udziałowi w webinarium z ekspertami PTEZ, przedstawicielami spółek ciepłowniczych, ekspertami Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Banku Ochrony Środowiska, będzie można dowiedzieć się więcej na temat poprawy efektywności energetycznej budynków wielorodzinnych. PGE Energia Ciepła zachęca do skorzystania z wiedzy ekspertów.

Patronat Honorowy nad kampanią objęły: Ministerstwo Klimatu i Środowiska, Ministerstwo Aktywów Państwowych, BOŚ Bank i Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Informacje o kampanii „Liczy się ciepło” można znaleźć w mediach społecznościowych oraz na stronach internetowych:

www.liczysiecieplo.pl

www.ptez.pl

Facebook: https://www.facebook.com/liczysiecieplo/   

TikTok: www.tiktok.com/@liczysiecieplo.pl

Twitter: https://twitter.com/kogeneracjaPTEZ

Nasze audycje

Nasze audycje

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

71 322 20 22 studio@radiorodzina.pl
Skip to content