Koleje Dolnośląskie rozwijają sieć biletomatów

Fot. Koleje Dolnośląskie

Na stacjach w Chojnowie, Smolcu i Wałbrzychu Głównym uruchomiono nowe biletomaty Kolei Dolnośląskich. Ze względu na dużą popularność, jaką cieszą się wśród pasażerów, w planach jest montaż kilkudziesięciu kolejnych urządzeń na popularnych stacjach i przystankach w regionie.

Pasażerowie Kolei Dolnośląskich z Chojnowa, Smolca i Wałbrzycha Głównego zyskali dostęp do nowych, samoobsługowych biletomatów. Na części stacji są to pierwsze takie urządzenia. W najbliższych tygodniach biletomaty zostaną uruchomione w kolejnych miastach, m.in. w Lubinie, Kłodzku, Kątach Wrocławskich, Świebodzicach i Świdnicy.

Urządzenia były wcześniej używane w pojazdach Impuls 45WE. Jednak ze względu na wykorzystywanie przez załogi KD nowoczesnych zestawów konduktorskich, cieszyły się niewielką popularnością, ponieważ pasażerowie, mając wybór, częściej kupowali bilety u konduktorów.

Zdecydowaliśmy o montażu biletomatów na stacjach przede wszystkim ze względu na wygodę naszych pasażerów, którzy dzięki temu będą mogli spokojnie kupić bilet przed podróżą. Jak pokazują statystyki, biletomaty stacjonarne sprzedają średnio 10 razy więcej biletów, niż te zlokalizowane w pociągach. Pasażerowie zyskują dostęp do nowego sposobu zakupu biletów, a w pociągach nadal będą mogli szybko i wygodnie kupić bilety u konduktorów – podkreśla Bartłomiej Rodak, rzecznik Kolei Dolnośląskich.

Bez awarii, kartą lub gotówką

W automatach biletowych dostępna jest pełna oferta Kolei Dolnośląskich – bilety według taryfy podstawowej (TP-KD) oraz taryfy RAZEM (dla podróżnych z REGIOkartą), bilety z ofert specjalnych – np. Taryfy Aglomeracyjnej, Biletu Sowiogórskiego, Weekendu z KD czy Senior 60+. W biletomacie kupimy także bilet dla naszego pupila, na przewóz bagażu czy roweru. Biletomaty umożliwiają wygodne płatności – kartą lub gotówką.

Biletomaty zostaną ustawione w łatwo dostępnych miejscach na stacjach i przystankach, tak aby umożliwić pasażerom wygodne korzystanie z urządzeń. Obsługa biletomatu jest bardzo intuicyjna. Dla wygody wszystkich pasażerów na urządzeniach dostępnych jest kilka wersji językowych.

Nasze audycje

Nasze audycje

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

71 322 20 22 studio@radiorodzina.pl
Skip to content