W październiku do Wrocławia przyjechały nowe i odnowione tramwaje. Wśród nich jest pierwsza wyremontowana Skoda 19T. To element szeroko zakrojonej rewolucji taborowej, którą prowadzi MPK Wrocław. O przyczynach modernizacji, jej zakresie, zakupionych niedawno Pesach i planach dotyczących taboru opowiada Daniel Misiek, rzecznik prasowy MPK Wrocław,
Jednym z kluczowych argumentów za tym, dlaczego MPK Wrocław stawia na remont obecnie posiadanych tramwajów są m.in. względy ekonomiczne.
Mówi Daniel Misiek, rzecznik prasowy MPK Wrocław.
Co zmieni się w tramwajach po remoncie?
Wśród najbardziej widocznych dla pasażerów zmian znajdziemy nowe drzwi, jaśniejsze oświetlenie oraz światła sygnalizujące pracę drzwi. Dodatkowe lampy oświetlają teren przed wejściem do tramwaju po zmroku, poprawiając bezpieczeństwo.
Pojazd został też jeszcze bardziej dostosowany do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.
– Mamy nowe rampy dla osób na wózkach, ale także bursztynowe oświetlenie w orurowaniu – mówi rzecznik MPK.
Wyraźny, żółty odcień światła pomaga osobom słabowidzącym łatwiej odnaleźć się w przestrzeni pojazdu.
Wyremontowana Skoda 19T, która przyjechała do Wrocławia jest jednym z 6 tramwajów, które są obecnie modernizowane.
Ile pojazdów zostanie docelowo wyremontowanych?
Jeśli jazdy testowe przejdą pomyślnie, to można spodziewać się, że na wrocławskie tory wyjedzie w pierwszym kwartale 2026 roku.
Modernizacje to tylko część taborowej rewolucji. Do Wrocławia w październiku przyjechała również nowa PESA Twist.
W ciągu ostatniego roku MPK Wrocław zakontraktowało aż 228 nowych autobusów – to rekord w historii spółki.
Kolejny etap to inwestycje w tramwaje w związku z budową nowej zajezdni na Nowych Żernikach, mogącej pomieścić aż 150 pojazdów.
Posłuchaj rozmowy!
Fot. RR/Grzegorz Rejter/mat. pras.
