Site icon Radio Rodzina

„Weź mnie doceń, a nie oceń” – dolnośląska debata o systemie oceniania

fot. Pixabay/Pexels.com

Liceum Ogólnokształcące nr 14 we Wrocławiu stało się miejscem debaty, w czasie której blisko 100 dyrektorów i nauczycieli dolnośląskich szkół oraz ekspertów promujących alternatywną formę oceniania, dyskutowało o przyszłości systemu oceniania uczniów.

Monika Włodarczyk, wicedyrektor Wrocławskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli przedstawiła założenia projektu.

https://www.radiorodzina.pl/wp-content/uploads/2023/04/1-Monika-Wlodarczyk-O-projekcie.mp3

Według proponowanego systemu oceniania, oceny mają mieć formę opisu, potwierdzać znajomość danej partii materiału lub wskazania co należy poprawić, lub zmienić. Do momentu zgłoszenia przez ucznia swojej gotowości do sprawdzianu jego wiedzy, zamiast negatywnej oceny, w dzienniku pojawi się X. 

Różnice między starym a proponowanym systemie oceniania wyjaśnił Jarosław Durszewicz z Fundacji „Szkoła Bez Ocen”.

https://www.radiorodzina.pl/wp-content/uploads/2023/04/2-Jaroslaw-Durszewicz-o-systemie-oceniania.mp3

Jakie zalety ma wdrożenie opisowego określania znajomości danej partii materiału przez ucznia?

https://www.radiorodzina.pl/wp-content/uploads/2023/04/3-Zalety.mp3

Zapytaliśmy Annę Abramczyk, nauczycielkę z Zespołu Szkół nr 1 we Wrocławiu, w którym wdrożono nowy system oceniania, jakie jest nastawienie nauczycieli do proponowanych zmian.

https://www.radiorodzina.pl/wp-content/uploads/2023/04/5-Anna-Abramczyk-Zespol-Szkol-nr-1-Nastawienie-nauczycieli.mp3

Okazuje się, że przyzwyczajenie się do nowych realiów to wyzwanie również dla uczniów.

https://www.radiorodzina.pl/wp-content/uploads/2023/04/6-O-uczniach.mp3

We Wrocławiu realizowany jest projekt „Jeszcze się uczę – relacja NIL — ODRA, czyli od nudy i lęki (NIL) do otwartości, dobrostanu, relacji i autonomii (ODRA). Główne cele projektu to:

Projekt jest wpisany do priorytetów edukacyjnych Wrocławia.

Exit mobile version