Site icon Radio Rodzina

Edukacja z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości w Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu

27 stycznia w Centrum Symulacji Medycznej Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu otworzono Pracownię Innowacyjnej Edukacji Medycznej. System pozwala poznać i przećwiczyć w wirtualnym świecie procedury diagnostyczno-terapeutyczne, z jakimi przyszły medyk będzie musiał zmierzyć się w rzeczywistości. 

Nowe narzędzie edukacyjne przedstawił dr hab. n. med. Robert Zymliński z Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu.

https://www.radiorodzina.pl/wp-content/uploads/2023/01/1-dr-hab-n-med-Robert-Zymlinski-o-inwestycji.mp3

Nowy system umożliwia przećwiczenie bardzo wyszukanych sytuacji medycznych.

https://www.radiorodzina.pl/wp-content/uploads/2023/01/2-Co-umozliwia-symulacja.mp3

Otwarta architektura narzędzia pozwala na łatwe zaadaptowanie go do konkretnej grupy użytkowników.

https://www.radiorodzina.pl/wp-content/uploads/2023/01/3-Otwarta-architektura.mp3

Dr n. o zdr. Paweł Gawłowski podkreśla, że symulacja umożliwia udział w ćwiczeniach nawet 6 studentów i prowadzącego zajęcia jednocześnie.

https://www.radiorodzina.pl/wp-content/uploads/2023/01/3b-dr-n-o-zdr-Pawel-Gawlowski-rozne-scenariusze.mp3

Stworzone narzędzie może służyć nie tylko w procesie edukacyjnym studentów, ale również być wykorzystywane do szkolenia służb mundurowych takich jak wojsko lub straż pożarna. Mówi dr hab. n. med. Robert Zymliński.

https://www.radiorodzina.pl/wp-content/uploads/2023/01/4-Szkolenie-pola-walki-i-war-kryt.mp3

Nowe technologie pozwalają skrócić czas nauczania. Przy stanowiskach komputerowych kilkunastu studentów może jednocześnie opanować określoną, powtarzalną procedurę. Jest to absolutnie niemożliwe przy nauce tradycyjnej, z zaangażowaniem pacjentów. W nowej pracowni możliwe jest także kształcenie zespołów interdyscyplinarnych: studenci różnych kierunków mogą ćwiczyć w jednym czasie, wykonując czynności i procedury zgodne z ich późniejszymi kompetencjami zawodowymi.

Exit mobile version