Niebieskie tramwaje są jednym z najbardziej rozpoznawalnych symboli Wrocławia, ale także i jednymi z największych pojazdów jeżdżących po mieście. Choć codziennie mija się je na ulicach, niewiele osób wie, jak wygląda praca motorniczego. O tajnikach prowadzenia tramwaju, drodze do zawodu motorniczego i o tym, co w tej pracy fascynuje najbardziej, opowiedział Radiu Rodzina Artur Kowalski, koordynator instruktorów nauki jazdy tramwajem w MPK Wrocław.
Artur Kowalski jest koordynatorem instruktorów nauki jazdy tramwajem w MPK Wrocław. Jak przyznaje, fascynuje go zarówno historia wrocławskich tramwajów, ale też i ich techniczna obsługa.
Prowadzenie tramwaju znacząco różni się od jazdy samochodem. Brak kierownicy, konieczność obserwowania torów, zwrotnic i rozjazdów sprawiają, że może się to wydawać niełatwym zadaniem.
Artur Kowalski mówi też jakie cechy powinien mieć motorniczy i kandydat.
– Podczas kursów zdarzają się czasem zabawne sytuacje. Niektórych kursantów przeraża prędkość z jaką mogą prowadzić tramwaj – opowiada pan Artur.
Jako motorniczy, ale też instruktor i pasjonat tramwajów pan Artur zna różne tajemnice, które te pojazdy skrywają przed pasażerami. Opowiada o jednym z nich.
Więcej o pracy motorniczego można usłyszeć w rozmowie. Artur Kowalski przybliża w niej tajniki szkolenia oraz pracy motorniczego, a także odkrywa kilka ciekawostek.
Posłuchaj rozmowy
