Fundacja Pociecha po raz kolejny prowadzi kampanię „Zobacz Więcej”, której głównym celem jest zwrócenie uwagi na potrzeby dzieci z rodzin w trudnej sytuacji. Tegoroczne działania ponownie pokazują, jak duże znaczenie mają proste gesty, indywidualne podejście i codzienna obecność dorosłych w życiu najmłodszych.
Aleksandra Mielczarek-Cegielska z Fundacji Pociecha, podkreśla, że hasło kampanii ma dwa równoległe przesłania.
Hasło kampanii od lat towarzyszy działaniom fundacji, ale w okresie zimowym szczególnie mocno wybrzmiewa potrzeba bycia uważnym na potrzeby najmłodszych. Dane Rzecznika Praw Dziecka potwierdzają skalę problemu – aż 37% młodych osób odczuwa samotność. Jak ta sytuacja wygląda z perspektywy pracowników Fundacji?
Fundacja współpracuje z ponad 200 świetlicami środowiskowymi w całej Polsce. Przed świętami dzieci mogą wybierać prezenty z przygotowanego katalogu, co pozwala lepiej odpowiadać na ich faktyczne potrzeby. Często są to drobne przedmioty, ale niekiedy również podstawowa odzież czy obuwie. Dzięki wsparciu sponsorów prezenty trafiają do blisko 500 najmłodszych, w tym także do wychowanków domów dziecka oraz pacjentów oddziału psychiatrii dziecięcej we Wrocławiu.
Fundacja zachęca, aby pomoc rozpoczynać od prostych gestów i pamiętać o nich nie tylko w grudniu, przy okazji świąt.
Kampania „Zobacz Więcej” przypomina, że uważność, drobne gesty i indywidualne podejście mogą realnie poprawić codzienność dzieci, które na co dzień nie zawsze otrzymują wystarczające wsparcie.
Więcej informacji na temat kampanii „Zobacz Więcej” można znaleźć na stronie internetowej Fundacji Pociecha.
Rozmowę poprowadziła Justyna Kubiś.
Posłuchaj całej rozmowy!
