W nocy z 21 na 22 listopada rozpoczną się prace przy przebudowie ul. Dubois-Drobnera. Zamiast wąskiego peronu przystankowego, powstanie tam wygodny i bezpieczny węzeł przesiadkowy. Realizacja inwestycji zajmie 18 miesięcy.
Przebudowa węzła przesiadkowego Dubois–Drobnera to duża inwestycja o wartości blisko 42 mln zł. Nowy, bezpieczny węzeł wybuduje lokalna spółka Pro-Tra Building z Wrocławia, zaznacza Bartosz Nowak, wiceprezes Wrocławskich Inwestycji.
Uwaga kierowcy i pasażerowie. Szykują się spore zmiany w organizacji ruchu. Od najbliższej soboty (22 listopada) przez skrzyżowanie przestaną jeździć tramwaje linii 0, 6, 7 i 19. Drogowcy wybudują na torowisku tymczasową jezdnię, na którą od końca listopada przeniesie się ruch samochodowy, wyjaśnia Andrzej Brzoza z Wydziału Inżynierii Miejskiej UM Wrocławia.
Węzeł zostanie zbudowany od nowa, a tory tramwajowe będą usytuowane w innym miejscu i zmieni się geometria jezdni. Mieszkańcy Nadodrza, kierowcy, proszeni są o korzystanie z alternatywnych tras. Bardzo wiele jest do zrobienia również pod ziemią, dodaje Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
– To długo wyczekiwana przebudowa. W jej ramach dzięki TORYwolucji będziemy chcieli zmodernizować torowisko na ul. Łokietka i pl. św. Macieja, mówi Witold Woźny, prezes MPK Wrocław.
Na ul. Drobnera przy skrzyżowaniu z Dubois powstanie pół kilometra nowych torów i 1,2 km trakcji tramwajowej. Posadzonych zostanie 11 drzew, ponad tysiąc krzewów liściastych, pnączy, traw ozdobnych czy roślin cebulowych. Wzdłuż ulicy zaplanowano też ogrody deszczowe i rabaty z różami.
POSŁUCHAJ:
Zadanie jest dofinansowane ze środków unijnych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027, realizowanego w projekcie pod nazwą Zintegrowany System Transportu Szynowego – etap IV o wartości dofinansowania ponad 192 mln zł, którego celem jest rozwój transportu publicznego we Wrocławiu. Dofinansowanie unijne dla przebudowy Dubois-Drobnera wynosi ponad 23 mln zł.
Fot. DD Radio Rodzina
