W najbliższy weekend rozpoczną się prace na skrzyżowaniu ulic Wiejskiej, Mokronoskiej i Awicenny – to jeden z kluczowych punktów komunikacyjnych tej części miasta. W nocy z 12 na 13 września na teren inwestycji wejdzie wykonawca. Na początku prace nie będą powodować większych utrudnień w ruchu.
Celem inwestycji jest zwiększenie przepustowości i poprawa bezpieczeństwa, a jej koszt to blisko 18 milionów złotych. Realizacja potrwa 1,5 roku.
– To skrzyżowanie jest jednym z najbardziej obciążonych w tej części Wrocławia. Dzięki inwestycji poprawimy bezpieczeństwo kierowców, pieszych i rowerzystów, a jednocześnie zwiększymy przepustowość układu drogowego. To ważny krok w stronę sprawniejszej komunikacji na południu miasta – podkreśla Piotr Paś, prezes Wrocławskich Inwestycji.
Projekt obejmuje rozbudowę ulicy Awicenny wraz z budową łącznika między ulicami Awicenny i Mokronoską oraz modernizację skrzyżowania ulic Mokronoskiej, Awicenny i Wiejskiej.
– Ulica Mokronoska – poszerzenie jezdni do trzech pasów ruchu oraz zmiana geometrii
ulicy, rozbudowa w ciągu drogi gminnej na odcinku 210 m od skrzyżowania Wiejska- Mokronoska-Awicenny.
-Ulica Wiejska – poszerzenie do trzech pasów oraz zmiana geometrii ulicy, przebudowa na odcinku 143 m od skrzyżowania Wiejska-Mokronoska-Awicenny.
-Ulica Awicenny – rozbudowa do trzech pasów na odcinku 179 m od skrzyżowania.
-Ulica Cesarzowicka – przebudowa wlotu od strony skrzyżowania.
-Ulica Jordanowska – przebudowa na odcinku 69 m.
W ramach prac powstaną także nowe chodniki, drogi rowerowe, miejsca postojowe i zatoki autobusowe wraz z wyposażeniem. Przebudowane zostaną zjazdy, a infrastruktura techniczna – teletechniczna, elektroenergetyczna, gazowa, kanalizacyjna – zostanie zmodernizowana i rozbudowana. Przewidziano również nowe oświetlenie, sygnalizację świetlną oraz urządzenia MKT.
– To tylko jedno z kilku działań w tym rejonie miasta. MPK kończy budowę mijanki na linii
tramwajowej na Przyjaźni – to wstęp do realizacji nowego torowiska tramwajowego na Klecinę. Dodajmy, że torowisko to będzie także obsługiwać Oporów od drugiej strony.
Równolegle prowadzona jest wymiana nawierzchni całych ulic, m.in. na Czekoladowej, w ramach programu „Wrocław na Dobrej Drodze”. W planach jest również przebudowa mniejszych ulic – na przykład ul. Jutrzenki, gdzie powstaną chodniki i odwodnienie – wylicza Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Mat. pras. Wrocławskie Inwestycje
