Jakie pomysły ma miasto na rozładowanie korków na Ołtaszynie i ul. Zwycięskiej? Czy przebudowa ronda św. o. Pio na skrzyżowanie z sygnalizacją przyniesie oczekiwany rezultat? Co na to mieszkańcy? O szczegółach opowie Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji.
Przebudowa ul. Zwycięskiej
Wrocławskie Inwestycje wybrały wykonawcę przebudowy ul. Zwycięskiej na odcinku od ul. Ołtaszyńskiej do Karkonoskiej. Najlepszą ofertę w przetargu złożyło Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem Sp. z o. o. za kwotę 1 212 780 złotych. Najpierw należy jednak przygotować dokumentację, co powinna ona zawierać?
– Pierwszą łopatę planujemy wbić za dziewiętnaście miesięcy (półtora roku), ponieważ tyle będzie potrzebował projektant na zaprojektowanie przebudowy ul. Zwycięskiej od ronda św. o. Pio w kierunku Karkonoskiej. Sama Zwycięska będzie poszerzona, pojawią się lewo i prawoskręty, a także wyniesione przejścia dla pieszych, aby niechronieni użytkownicy ruchu czuli się bezpieczniej – zaznacza Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji.
Jak zwiększyć przepustowość ul. Zwycięskiej?
Mieszkańcy mają różne zdania i różne potrzeby. Mieszkanka: Dlaczego nie będzie buspasów dla poprawy komunikacji, tylko budujecie dwujezdniowe ścieżki rowerowe? Pani Aldona pyta: Fajnie, że przebudowa Zwycięskiej w końcu rusza, ale mam kilka pytań. Czy drogi rowerowe będą fizycznie oddzielone od jezdni i chodników? To powinien być standard jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Co z priorytetem i osobną sygnalizacją na przejazdach rowerowych i przejściach, czy ITS to uwzględni? Rondo św. Ojca Pio ma zniknąć! Czy były analizy, które pokazują, że skrzyżowanie ze światłami poprawi płynność?
Duża inwestycja na Oporowie
Wrocławskie Inwestycje wybrały wykonawcę rozbudowy skrzyżowania ul. Wiejskiej – Mokronoskiej i Awicenny. Najlepszą ofertę złożyła firma GM Roads za kwotę 17 970 402, 10 zł.
Emisja audycji w poniedziałek 28 lipca po godz. 16:00.
