Milionowy klient NFZ w Polsce przyszedł w poniedziałek 14 lipca do placówki NFZ Wrocławiu. Pan Marcin do sali przy ul. Traugutta 55 wszedł o godzinie 10:30, żeby odebrać kartę EKUZ. Każdego roku sale obsługi klientów odwiedza 1,7 miliona osób – nie tylko po to, żeby załatwić sprawę urzędową, ale także po informacje i porady na temat profilaktyki.
Pan Marcin nie krył zaskoczenia, kiedy w poniedziałek w sali obsługi klientów, tuż po pobraniu z biletomatu numerka 156, dowiedział się, że jest milionowym klientem NFZ w całym kraju. Od razu otrzymał gratulacje i prezenty z rąk Marka Augustyna, wiceprezesa NFZ oraz Łukasza Sendeckiego, dyrektora dolnośląskiego oddziału NFZ.
Mówi Anna Szewczuk-Łebska, rzeczniczka prasowa Dolnośląskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ.
Wyjątkowy klient dostał zaproszenie na zwiedzanie Senatu Rzeczpospolitej Polskiej, roczny karnet do kiosku profilaktycznego oraz kosz z gadżetami NFZ przypominającymi o profilaktyce.
Rzeczniczka oddziału przypomina, że sprawy klienci mogą załatwić zarówno elektronicznie, jak i w salach obsługi klienta NFZ. To m.in. formalności związane z ubezpieczeniem zdrowotnym, wnioskami o ortezę czy pobytem w sanatorium.
W oddziałach NFZ organizowane są także regularnie wydarzenia prozdrowotne i profilaktyczne – takie jak pomiary ciśnienia czy konsultacje z fizjoterapeutami, farmaceutami i przedstawicielami sanepidu. W tym roku we Wrocławiu odbyło się już ponad 40 takich spotkań.
Aby porozmawiać z doradcą wrocławskiego NFZ nie trzeba wychodzić z domu. Klienci mogą skorzystać z usługi e-Doradca NFZ, która umożliwia konsultację on-line. Sala przy ul. Traugutta, tak jak wszystkie sale obsługi klientów NFZ jest czynna w każdy poniedziałek od 8.00 do 18.00, a w pozostałe robocze dni tygodnia od 8.00 do 16.00.
