Po dokładnych analizach eksperci wybrali dwie z dziesięciu propozycji tras tramwaju na Psie Pole. Obie rekomendowane trasy rozpoczynają się od skrzyżowania al. Brücknera z ulicami Kwidzyńską i Toruńską. Szacowany koszt inwestycji to 830 mln zł.
Prace nad studium korytarzowym trasy tramwajowej na Psie Pole we Wrocławiu trwały kilkanaście miesięcy. Przy analizach brano pod uwagę m.in. kryteria dotyczące dostępności do przystanków, liczbę potencjalnych pasażerów (w roku 2030 i 2050), kolizje z obszarami chronionymi, liczbę nieruchomości prywatnych do zajęcia, czas dojazdu oraz koszt inwestycji.
– Sprawdziliśmy, jakie są możliwości techniczne przebiegu nowej trasy tramwajowej w mieście – tłumaczy Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji.
Finalnie wybrano dwie trasy, które będą zaczynać się od al. Brücknera. Wariant 1 zakłada przebieg trasy przez ul. Krzywoustego, następnie przez nowy most nad Widawą i dalej w korytarzu ul. Dywizjonu 303 w stronę ul. Litewskiej i cmentarza Kiełczowskiego. Wariant 2 obejmuje przejazd przez historyczne centrum Psiego Pola, rondo Lotników Polskich i dalej w kierunku cmentarza na Kiełczowskiej.
Każdy z wariantów to blisko 6 km trasy tramwajowej i 12 przystanków. Do obsługi trasy tramwajowej na Psie Pole będzie potrzebnych dwanaście tramwajów, a szacowane koszty inwestycji to 830 mln zł (bez wykupu gruntów oraz zakupu taboru). Budowa nowej trasy ma potrwać do 2031 roku.
Źródło: własne, Wrocławskie Inwestycje, UMW
