Greenwashing, nabijanie w zieloną butelkę a ekologiczna postawa konsumenta

pixabay

O greenwashingu, „nabijaniu w zieloną butelkę” i ekologicznych postawach konsumenta rozmawiamy w kolejnym odcinku audycji Fantastyczny Świat Zwierząt wg Ratajszczaka, Radosława Ratajszczaka, prezesa wrocławskiego ZOO.

Jadąc przez pola na wiosnę widziało się mozaikę – tu były ziemniaczki, tu trochę żytka, trochę pszenicy. Dzisiaj jest… pięknie. Żółto. Wszędzie żółte pola rzepaku. Tylko, że rzepak nie jest zjadany przez nic, oprócz słodyszka rzepakowca.

Za pięknymi słowami stoją często puste słowa np. „przyjazne dla środowiska pestycydy”.

Reklama zmywarki: „oszczędza wodę, jesteśmy ekologiczni”. Nie do końca, bo kostka wrzucana do zmywarki tworzy zabójczy koktajl chemikaliów, które dostają się do kanalizacji. Znacznie lepszym wyjściem jest przepłukanie talerza, nie bardzo zabrudzonego, pod bieżącą wodą, bo odpady organiczne rozłożą się błyskawicznie w przeciwieństwie do bardzo agresywnej chemii ze zmywarki – zaznacza prezes Ratajszczak.

Posłuchaj całej audycji:

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

71 322 20 22 studio@radiorodzina.pl
Skip to content