Wrocławski ZUS się połączył

Fot. ZUS

Od lutego I oraz II Inspektorat Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, które mieszczą się przy ulicach
Litomskiej i Reymonta we Wrocławiu, zostały włączone do oddziału ZUS przy ulicy Pretficza 11.

Połączenie naszych placówek nie powoduje żadnych zmian dla naszych klientów – informuje Regionalny Rzecznik ZUS na Dolnym Śląsku – Iwona Kowalska-Matis.

– Zmiana dotyczy tylko zatrudnionych tam osób, które zostały organizacyjnie „włączone” do oddziału przy Litomskiej –
dodaje rzeczniczka.

– Nasi klienci mogą tylko zauważyć zmiany w nagłówkach wysyłanych do nich pism, co jest efektem tego, że nasze trzy wrocławskie placówki stały się jednym organizmem – dodaje. Zarówno zakres obsługi klientów jak i godziny pracy pozostają bez zmian.

– Tak naprawdę większość spraw można u nas załatwić nie wychodząc domu. Zachęcam do korzystania z drogi elektronicznej, która jest najszybszą, najwygodniejszą i najbezpieczniejszą – apeluje urzędniczka. Większość spraw w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych można załatwić korzystając z e-wizyty lub poprzez indywidualne konto na platformie PUE ZUS. To właśnie za pośrednictwem PUE, bez wychodzenia z domu, można od początku pandemii złożyć wniosek o świadczenie postojowe, zasiłek chorobowy czy o zwolnienie z opłacania składek, a także zrealizować bon turystyczny. Obecnie właśnie poprzez PUE składane są do ZUS wnioski o 500 plus, żłobkowe i rodzicielskie
świadczenie opiekuńcze (RKO).

– Coraz popularniejsze są nasze e-wizyty, dzięki który każdy klient może bez problemu załatwiać swoje sprawy w ZUS także przy wsparciu osoby znającej język migowy. Już prawie 6 tysięcy razy Wrocławianie wybrali zamiast wizyty osobistej, spotkanie z naszym pracownikiem przy użyciu kamery w smartfonie lub laptopie – zapewnia.

Platforma Usług Elektronicznych ZUS zapewnia wszystkim całodobowy, wygodny i bezpieczny
dostęp do usług świadczonych elektronicznie. Indywidualne konto w ZUS, to duże ułatwienie dla
przedsiębiorców i osób czynnych zawodowo. Na pue.zus.pl każdy pracownik może sprawdzić, czy
pracodawca odprowadza za niego składki na ubezpieczenia społeczne, upewnić się, że członkowie
najbliższej rodziny zostali (prawidłowo) zgłoszeni do ubezpieczenia zdrowotnego, wyliczyć prognozowaną emeryturę i oczywiście kontaktować się przez Internet z ZUS. Natomiastnprzedsiębiorcy mogą złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek, skontrolować stan swojego konta w ZUS oraz kontaktować się drogą elektroniczną z Zakładem, abynnp. umówić wizytę na konkretny dzień i godzinę.

Do dyspozycji klientów są także infolinia 22 560 16 00 * czynna w godz. 7.00-18.00 Informacje o świadczeniu wychowawczym 500+ i Rodzinnym Kapitale Opiekuńczym oraz Polskim Ładzie dla przedsiębiorców można uzyskać pod nr tel. 22 290 55 00. Infolinia jest dostępna w dni robocze od 8.00 do 15.00.

inf. pras. ZUS

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

71 322 20 22 studio@radiorodzina.pl
Skip to content