Ruszyła budowa ostatniego etapu TAT na Nowy Dwór

Fot. screen YT

5 lutego rozpoczęły się prace przy budowie trzeciego i ostatniego odcinka Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór. To prawie 2 km wzdłuż ul. Rogowskiej, do pętli przy stacji PKP Wrocław Nowy Dwór. Koszt inwestycji wyniesie 72 mln zł. Zmiany czekają na kierowców i pasażerów MPK.

Torowisko, jeznia, chodniki i przejścia

Podczas tego etapu wybudowane zostanie nowe torowisko, jezdnia (1,6 km), ścieżki rowerowe (1,8 km), chodniki (2 km) i przebudowane zostanie 1,2 km drenażu w wykopach sięgających 5,5 m głębokości. Powstanie również park and ride na 70 aut, w tym trzy miejsca dla niepełnosprawnych.

Prace ruszyły 5 lutego i potrwają 15 miesięcy. Zaplanowano budowę nowych 11 przejść dla pieszych.

Drogowcy zaczynają od budowy nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór. Ten odcinek będzie wyłączony z ruchu, lecz przez plac budowy przejadą mieszkańcy okolicznych posesji. 

-Ostatni odcinek TAT to nie tylko prace torowe i drogowe, ale skomplikowany zakres przebudowy drenażu i stąd też duże zaangażowanie środków MPWiK – tłumaczył Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia podczas podpisania umowy.

Budowa TAT. Zmiany w komunikacji

Z nowej trasy łączącej centrum z Nowym Dworem pasażerowie MPK skorzystają latem 2023 r. Zanim do tego dojdzie muszą liczyć się z objazdami wynikającymi z prowadzenia prac budowlanych. Z tego powodu trasy zmieni 14 linii autobusowych: 11 dziennych i trzy nocne.

Chodzi o linie: 109, 122, 124, 126, 134, 142, 148, 149, 909, 927L, 927P i kursów nocnych linii 241, 246 oraz 249.

– Mieszkańcy muszą liczyć się z utrudnieniami które pojawią się w ul. Rogowskiej. 5 lutego rozpoczynają się prace w tym miejscu – zauważył Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji i dodał, że wrocławianie otrzymają specjalne ulotki oraz mapkę z objazdami.

Objazdy autobusów komunikacji miejskiej w związku z rozpoczęciem budowy trzeciego etapu TAT na Nowy Dwór

Zmiany dla kierowców na ul. Strzegomskiej od 5 lutego

5 lutego zamknięte zostało skrzyżowanie ulic Strzegomskiej, Gubińskiej oraz Estońskiej. A to oznacza zmiany w organizacji ruchu.  Kierowcy nie wjadą na sam środek skrzyżowania – tam będzie układane nowe torowisko.

Nie będzie też lewoskrętu w ul. Gubińską oraz Estońską. A to oznacza, że kierowcy jadący ul. Strzegomską mogą jechać prosto w kierunku ul. Granicznej lub skręcić w prawo na Gubińską. W drugim kierunku (w stronę WSB) możliwy jest skręt w prawo w ul. Estońską lub zawrócenie kilkadziesiąt metrów za skrzyżowaniem. 

Wartość całkowita projektu to: 386 mln zł brutto, a obecnie wydano prawie 275 mln zł. – informuje miasto.

wroclaw.pl

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

71 322 20 22 studio@radiorodzina.pl
Skip to content