Inauguracja kampanii społecznej „Serce Kobiety”

fot. Radio Rodzina

Z okazji Światowego Dnia Serca ruszyła kampania społeczna „Serce Kobiety”.  Kobiety chorują na serce średnio 10 lat później niż mężczyźni. Jest to jednak najczęstsza przyczyna ich śmierci po menopauzie.

Po 55. roku życia u kobiet dochodzi do rozwoju czynników ryzyka, które przyczynią się w kolejnych latach do powstawania i narastania miażdżycy. Mówi Joanna Jaroch, ordynator Oddziału Kardiologii szpitala im. Marciniaka.

W kampanię zaangażował się Samorząd Województwa. Jak mówi Marcin Krzyżanowski – Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego, trzeba walczyć ze stereotypami.

Marcin Krzyżanowski – Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego

Partnerami kampanii są lekarze rodzinni, do których w pierwszej kolejności powinny zgłosić się pacjentki. O objawach mówi Lek. Anna Krzyszowska-Kamińska.

Lek. Anna Krzyszowska-Kamińska.

-Pierwsze są działania niefarmakologiczne, które staramy się wdrożyć, a dopiero potem zaczynamy leki.

-Trafiłam na oddział SOR poprzez sytuację stresową w pracy – mówi Pani Beata, pacjentka.

Ambasadorką kampanii „Serce Kobiety” jest aktorka Kinga Preis.

Akcja potrwa do końca roku.

Infolinia: 71 306 47 30 kampanii Serce Kobiety czynna w poniedziałek-piątek, w godzinach 11:00 – 15:00

Masz pytania? Napisz:

serce.kobiety@szpital-marciniak.wroclaw.pl

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

71 322 20 22 studio@radiorodzina.pl
Skip to content