Jak nie dać się naciągnąć w Black Week – radzi powiatowy rzecznik konsumentów

Foto: pixbay.com

Doroczne święto zakupów wystartowało. Black Week – podczas, którego wiele sklepów oferuje produkty w promocyjnych cenach. W rozmowie z Grzegorzem Misiem – powiatowym rzecznikiem konsumentów pytamy jak nie dać się oszukać oraz na co zwrócić uwagę w zakupowym szał.

-Musimy pamiętać czyje tak naprawdę jest to święto. Musimy mieć świadomość, że to nie jesteśmy my jako konsumenci tylko są to przedsiębiorcy, którzy wyprzedają swoje zapasy – komentował rzecznik.

Jak nie dać się nabrać oraz jak w spokoju i zadowoleniem zrobić zakupy?

-Zastanówmy się, co tak naprawdę jest nam potrzebne. Nie kupujemy rzeczy ponieważ jest promocja.

Kolejną rzeczą jest porównanie ceny produktu sprzed np. dwóch, trzech miesięcy.

-Starajmy się kupować w sklepach, które mają dobrą renomę, istnieją już długo na rynku – komentuje rzecznik.

Co zrobić jeśli oszukano nas w sieci?

-Ważną rzeczą jest płacić za pośrednictwem karty kredytowej albo przy odbiorze, bezpośrednio u kuriera – informuje Grzegorz Miś.

-Jeśli zapłaciliśmy zwykłym przelewem bankowym to niestety dochodzenie zwrotu naszych środków będzie utrudnione. Możemy zgłosić sprawę na policję i liczyć na to ze uda się złapać oszustów.

Jakie mamy prawa jako konsumenci kupując w sieci?

-Musimy pamiętać, że są takie kategorie towarów w przypadku, których nie możemy odstąpić od umowy.

-Pamiętajmy, że sklep internetowy to nie jest wypożyczalnia. Jeżeli kupujemy jakiś towar w sieci to można go sprawdzić tylko w taki sposób jak zrobilibyśmy to w sklepie stacjonarnym – informował Grzegorz Miś.

Posłuchaj całej rozmowy:

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

71 322 20 22 studio@radiorodzina.pl
Skip to content