Most Osobowicki do remontu. Protest radnych z północnych osiedli

fot. Radio Rodzina

Radni północnych osiedli Wrocławia protestują przeciwko koncepcji przebudowy mostu Osobowickiego. Jezdnia dla kierowców ma zostać zwężona na potrzeby komunikacji miejskiej i dwukierunkowej drogi rowerowej. – Obawiamy się paraliżu komunikacyjnego – mówią radni.

Przetarg na przebudowę zabytkowego mostu łączącego północ Wrocławia z centrum ogłoszono jesienią ubiegłego roku. Przeprawa ma odzyskać estetyczny, historyczny wygląd i poprawić bezpieczeństwo użytkowników.

Trwa analizowanie ofert

Do magistratu wpływają już oferty od projektantów, które są analizowane – tłumaczy Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji.

Jak na razie trzy firmy chcą zająć się opracowaniem projektu mostu. Oferty przekraczają jednak budżet zamawiającego. Gmina Wrocław chce przeznaczyć na to zadanie 800 tys. zł, tymczasem oferty wynoszą 2,5 mln, 2 mln oraz milion złotych.

Głos zabierają mieszkańcy i radni

– Remont jest potrzebny, ale nie według pochopnych założeń – mówią radni wrocławskich osiedli Osobowice-Rędzin, Karłowice-Różanka oraz Polanowice-Poświętne-Ligota. Napisali do prezydenta Wrocławia petycję z prośbą o zmianę koncepcji oraz uwzględnienie głosu mieszkańców.

Dla mieszkańców jest ważne, by zachować lewoskręt z Mostu Osobowickiego w kierunku cmentarza. – Nie chcemy, by po remoncie cały ruch był kierowany w stronę ul. Obornickiej – mówi Łukasz Kaczkowski, radny osiedla Karłowice-Różanka.

W petycji wypunktowano założenia, które radni chcieliby zmienić. Proponowana nawrotka przez tory tramwajowe w połowie ul. Bałtyckiej może być niebezpieczna – tłumaczy radny:

Olbrzmi ruch oraz korki

Mieszkańcy północnych osiedli proszą prezydenta, by zwrócił uwagę na olbrzmi ruch i narastające korki. Przemysław Zankowski, radny mieszkający na Różance, również podpisał się pod petycją.

Możliwe rozwiązania

Radni proponują, by zamiast ścieżki pieszo-rowerowej powstała mobilna kładka. Ten pomysł odrzucił jednak konserwator zabytków – tłumaczy Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji.

Magistrat jest otwarty, by rozmawiać o proponowanych zmianach, najpierw jednak trzeba poprosić ekspertów o przygotowanie projektu budowlanego zgodnego z przepisami – tłumaczy Przemysław Gałecki z Wydziału Komunikacji Społecznej.

Most Osobowicki pochodzi z końca XIX wieku. W 1967 r. trafił on do rejestru zabytków. Ostatnie remonty zrealizowano w 2000 roku, a obecny stan wymaga podjęcia kolejnych działań, m.in. wymiany jezdni, remontu chodnika, torowiska, odbudowy latarni czy baszt.

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

71 322 20 22 studio@radiorodzina.pl
Skip to content