Dolny Śląsk na światowych rynkach. Rusza projekt Going Global

fot. Radio Rodzina

Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca ogłosiła konkurs na promowanie potencjału gospodarczego regionu za granicą. Władze regionu przeznaczyły na to zadanie 11 milionów złotych.

Z ustanowionego budżetu aż 3 mln zł przypadają na największy projekt: „Going Global. Dolnośląska Dyplomacja Gospodarcza” realizowany bezpośrednio przez Urząd Marszałkowski Dolnego Śląska.

Promocja naszej gospodarki

To będzie ofensywa promocji gospodarczej Dolnego Śląska na światowych rynkach – mówi Jerzy Michalak, dyrektor Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej:

Jak podkreśla dyrektor DIP, projektu „Going Global” nie można rozpatrywać w odróżnieniu od pozostałych w konkursie. Ten jest największy, bo zawiera w sobie najszerszą prezentację potencjału gospodarczego Dolnego Śląska, a są nim przedsiębiorcy, którzy będą nawiązywać kontakty podczas wyjazdów:

„Going Global” zakłada ponad 52 działania, w tym misje gospodarcze i wizyty na zagranicznych rynkach, udział w targach, wyjazdy studyjne, a także kampanię promocyjną. Wszystko po to, by ułatwić dolnośląskim przedsiębiorcom rozwijanie swoich firm i zdobywanie zagranicznych kontaktów .

IT, innowacje, wiedza

Jak mówi Karol Przywara z Wydziału Współpracy z Zagranicą UMWD, region będzie skupiał się na promowaniu branży IT, innowacji oraz zdobywaniu i przekazywaniu wiedzy. – W sposób szczególny chcemy promować dolnośląskich twórców gier i aplikacji – mówi dyrektor Wydziału:

Misje gospodarcze w Chinach, Los Angeles oraz EXPO 2020

Główne kierunki działań, gdzie w latach 2020-2021 promowana będzie gospodarka Dolnego Śląska to Niemcy, Czechy oraz rynki azjatyckie (Chiny, Japonia, Korea Południowa).

– Nasi przedsiębiorcy będą mogli też wyjechać na misje gospodarcze. Chcemy zaprosić do bezpośredniego udziału około 80-ciu przedsiębiorców – mówi Karol Przywara:

W najbliższych tygodniach odbędą się spotkania dla przedsiębiorców informujące o zaplanowanych w projekcie działaniach. Od 14 stycznia na stronie urzędu www.umwd.dolnyslask.pl będzie można znaleźć formularz, dotyczący możliwości promocji Dolnego Śląska – dodaje na koniec Jerzy Michalak:

mat.pras./Daria Detlaf

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

71 322 20 22 studio@radiorodzina.pl