Nadzór torowisk we Wrocławiu. Miasto przeznaczy na remonty 80 mln złotych rocznie

fot. wroclaw.pl

MPK Wrocław ogłosiło dziś plany inwestycyjne i priorytety przewidziane na 2020 rok. Do remontu pójdzie 6,5 km torowisk, wymienionych zostanie 15 rozjazdów, a miasto uruchomi 70 przetargów.

Do niedawna nadzorem nad torowiskami we Wrocławiu zajmował się Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta. Zadanie to od września 2019 r. przejęło Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, która chce ulepszyć strategię poprawy jakości torowisk i ogłosiło listę najpotrzebniejszych przedsięwzięć.

Remonty nie tylko w wakacje, lecz cały rok

Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk zapowiedział, że na remonty i bieżące utrzymanie torowisk z miejskiej kasy będzie wydawanych rocznie 80 milionów złotych. W tej chwili jest już przygotowanych 70 przetargów, które będą sukcesywnie ogłaszane – tłumaczy prezydent:

Dotychczas główne prace modernizacyjne torowisk prowadzone były w wakacje. Od teraz miasto chce je prowadzić przez cały rok. Potrzeby są, jakie są – mówi prezydent Jacek SutrykMyślę, że mieszkańcy je rozumieją:

Na pierwszy ogień pójdzie wymiana rozjazdów na skrzyżowaniach ul. Piotra Skargi z ul. Teatralną oraz skrzyżowanie ul. Świdnickiej z ul. Podwale od strony Opery (kwiecień 2020). Następnie rozjazdy przy ul. Piłsudskiego w okolicy Arkad oraz ul. Żmigrodzka (maj-czerwiec 2020).

Działamy, by zapobiegać wykolejeniom

We Wrocławiu jest około 200 kilometrów torów. Zakres prac przy ich utrzymaniu i modernizacji wymaga czasu. Prezes zarządu Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Krzysztof Balawejder podkreśla, że spółka chce dbać o bezpieczeństwo również poprzez działania prewencyjne.

Czasami musimy, być może, na pół godziny wstrzymać ruch tramwajowy, ale zapobiegamy wykolejeniom. Takie działania jeszcze przez 2-3 lata będziemy prowadzić – mówi prezes Krzysztof Balawejder:

Remont torowiska i pętli na Biskupinie

Do wymiany są nie tylko tory, ale też słupy, uzupełnienie kostki czy asfaltu w osi torowiska. Taką inwestycją będzie remont torowiska przy ul. Olszewskiego oraz pętli Biskupin – dodaje prezes MPK:

W celu realizacji nowego zadania w spółce powstał  Wydział Torów i Sieci, w którym zatrudniono najlepszych fachowców.

Zespołem kieruje Kamil Kosarewicz, który doświadczenie zdobywał podczas realizacji największych prac inwestycyjnych w Polsce i we Wrocławiu:

Ważna jest praca zespołowa

Za szukanie usterek w torowiskach odpowiadają pracownicy Wydziału Infrastruktury w spółce MPK. Często są to pęknięcia, rozwarstwienia szyny, w przypadku podjęcia interwencji należy też zadbać o ruch pojazdów, np. na placu Dominikańskim, tłumaczy Daniel Napierała:

Pozostali pracownicy również opowiedzieli, jak wygląda ich praca:

Łącznie w ciągu najbliższych 4 lat na tramwaje, autobusy i torowiska Wrocław ma przeznaczyć wydatki rzędu 1,3 mld złotych.

mat.pras./Daria Detlaf

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

71 322 20 22 studio@radiorodzina.pl
Skip to content