Grupa Johanneum

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w #PORANNYGOSC o tym, jak nie dać się oszukać

14.09.2017 10:12 Mateusz Oklasiński

 

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w #PORANNYGOSC o tym, jak nie dać się oszukaćFot. Mateusz Oklasiński/RR

 

Mamy początek września, wielu z nas już skorzystało z różnych wyjazdów urlopowych, część jednak korzysta z tzw. wycieczek „last minute”.

Biura podróży kuszą niskimi cenami i zachęcają wspaniałymi widokami. Na co powinniśmy zwrócić uwagę, by nie naciąć się na różne taktyki marketingowe?

 - Przede wszystkim przy wyborze wycieczki nie podpisujmy niczego pochopnie – mówi Grzegorz Miś, Powiatowy Rzecznik Konsumentów we Wrocławiu:


 - Jeżeli na miejscu okaże się, że coś wygląda inaczej, niż było przedstawione w ofercie, zadbajmy o dokumentację – podkreśla rzecznik:

 - Jeśli nasza reklamacja nie zostanie przyjęta, to po powrocie do kraju złóżmy reklamację bezpośrednio do organizatora turystyki.

Pomocna w wyliczeniu odszkodowania może być tzw. tabela frankfurcka. - To nie jest dokument obowiązujący, ale sądy często z niego korzystają, warto taką tabelę znaleźć w internecie – dodaje Grzegorz Miś.

Często zdarza się, że otrzymujemy telefony z zachętą do kupna np. produktów medycznych w atrakcyjnej cenie czy zmianą operatora telekomunikacyjnego. Skuszeni ofertą, możemy dać się naciągnąć na nieuczciwą umowę. Jak uniknąć tego, że zostaniemy oszukani?

 - Recepta jest wbrew pozorom bardzo prosta – tłumaczy Powiatowy Rzecznik Konsumentów we Wrocławiu:

Rzecznik apeluje także, by nie podawać danych osobowych przez telefon:

 - Pamiętajmy także, że jeśli damy się naciągnąć, możemy odstąpić od takiej umowy – dodaje rzecznik:

Pamiętajmy również, że zawsze możemy skorzystać z pomocy rzecznika. Biuro rzecznika mieści się przy ul. Zapolskiej 4 i czynne jest od poniedziałku do piątku od 7:45 od 15:45.

POSŁUCHAJ CAŁEJ ROZMOWY: